Friday, January 15, 2010

Tsükliõppenädal

Praegu olen käinud peaegu juba nädal koolis ja hästi vahva on. Kuna mul on tsükkliõppenädal siis on mul ka teine tunniplaan. Enamasti on joonistamine ja serigraafia ja 2 tundi maalimist oli ka aga siis me kahjuks ei maalinud midagi.
Serigraafia on hästi tore tund, ilmset enamus ei tea mis asi see ongi (ma ka ei teadnud alguses).
Igatahes tegemist on siiditrükiga. On suured (tegelt ei olegi nii suured umbes vist A3 suurused) puust raamid, mille peal on tiheda kiuline riie(paistab läbi aga sa ei näe neid kiude selle pärast ongi tihe mitte jämeda koeline, pigem just vastu pidi on see peenekoeline)(ma tean, et see peaks olema siid aga ei jätta sellist muljet aga võib olla ka ikka on). Siis kõige pealt pidime raamid puhtaks saama, kuna neil olid veel eelmised tööd peal ja selle jaoks on mingi eriline lahus, mida raamidele pritsida ja siis survepesuriga raamid üle lasta, millega siis vana emulsioon ja värvi maha tulevad. Siis panime uue kihi emulsiooni peale, kuna see emulsioon on valgustundlik siis see ei tohi päikese valguse kätte sattuda. No siis see kuivas. Selleks ajaks oli meil vaja teha mustast paberist muster ja kile peale teha pilt, mida me tahame siis särgi või paberi peale trükkida. Järgmine päev pidime siis pildid raami peale saama, see käib nii, et on ekstra mingi laud (rohkem nagu kapp mille pealmine osa on klaasist ja mille sees on vist 2 UV lampi, mis on ikka äärretult eredad. Siis pannakse tööd laua peale ja sinna peale raam, millele oma korda must paber ja raskused, seejärel pannakse see tööle, kus see siis 6 minutit töötab ja siis läheb kinni. Point on sellles, et kui raamil mingid kohad kinni katta ei pääse valgus neist läbi ja jäävadki need kujundid, mida sooviti raamile. Pärast seda tuleb raam tavalise voolikuga üle käia ja see osa emulsiooni, mis oli jäänud piltide alla tuleb maha. Ma ei tea kas keegi aru sai aga jah. Igatahes nüüd on raam osadest kohtadest läbipaistev( tegelt paistab kõik läbi aga osades kohtades ei ole enam emulsiooni) ja sealt lähebki värv läbi. Trükkimisest ma ei oska midagi veel kirjutada, kuna teeme seda alles homme aga jah selline väga tore tund. Noh selline on üks pilt, mida ma hakkan trükkima. Ja ma pidin kõik selle hästi peenikese markeriga tegama ja okei oleks siis ainult ühest piisanud siis ei, pidin lausa kaks samasugust tegema. Teine mille ma tegin oli tehtud suht suvalt, 3 ahvi ja need ei jäänud ka eriti hästi raamile kuna on ainult ühe korde. Need on siis algsed kavandid, kus ma veel ei teadnud mida võiks teha. See on siis muster ja selle kavandid. Nii siis joonistamises teeme hetkel A1 peale süsiga natüürmorti, mis ei ole kuigi tore aga ikkagi toredam, kui pliiatsiga tegemine. Siin maalimis tunnis me mängisime, kõige pealt pidime silmad kinni panem aja endast autoportree tegema, siis mängisime seda mängu, kus keegi ütleb tähe ja selle tähega pidi siis kirjutama kunstikku, laulja/bändi, filmi/näitleja, raamatu nime. Siis mängisime kunstikooli aliast. Oli küll väga tore aga oleks tahtnud siiski maalida.Autoportree minust:D Praegu on Tartus ääretult ilus, kõik puud ja oksad ja aiad on sellise väikese lumekihiga kaetud nagu härmatis või midagi ja mõnel õhtul kõik lihtsalt sätendab, mis on ka väga ilus:)

No comments: