Tuesday, March 29, 2011

1984





  Üks õpetaja soovitas lugeda George Orwelli raamatut "1984". Autor kirjutab tuleviku elust (raamat kirjutatud viiekümnendatel) ja lisab sinna ka ulmelist poolt.

 Raamat räägib sõjast ja riigi absoluutsest kontrollist ja selle mõjust inimestele. Kuna ma ise pole Vene ajal elanud, siis ma ei saa täpselt öelda, aga tundub, et kui NSV liit oleks püsima jäänud, siis kunagi olekski võinud olla selline elu.
 Mulle meeldis raamat väga, see on paeluv ja mõtlema panev. Tekib küsimus, kas me olemegi sellise elu poole teel ja lihtsalt ei saa sellest aru. Mu teada on raamatust ka film, mis pidi samuti hea olema ja nüüd ma ootangi, et seda näha.


2 comments:

issi said...

Lugesid inglise keeles? Ilmselt üsnagi raske. See on ilmunud 1990. a Loomingu Raamatukogus ka eesti keeles.
Kui ma õigesti mäletan, siis raamat ilmus juba 1949, peale II MS. Jah, selle raamatu ajendiks on NL. Õnneks nii hull, kui on raamatus kirjeldatud, minu lapsepõlve aegu see elu ei olnud. Kuni Stalini surmani 1953 oli see ikkagi kohutav, just Venemaal. Kohutavaks teeb asja ka see, et tehnoloogia areng teeb selle kõik üsna lihtsalt teostatavaks, millest raamatus juttu. See siiski on üks meie tuleviku versioone.
Orwell on kirjutanud ka "Loomade farmi", mõneti sarnase, kuid allegooria tõttu palju pehmemalt mõjuva loo (sellest on ka multikas tehtud).
Samast raamatust, "1984", ja ühest teisest sarnasest, mida enam ei mäleta, ajendatuna on David Bowie loonud 1974. a plaadi "Diamond Dogs" (seal on nt lood "1984" ja "Big Brother").
Et Su lugemust edasi viia, otsi üles Ray Bradbury "451 kraadi Fahrenheiti". Ilmus juba 1951 "Tuletõrjuja" nime all. Eesti keeles samuti ilmunud Loomingu Raamatukogus, juba 1959. Sellest on vist ka film tehtud. Aga loe! Sarnaseid raamatupõletamisi oli nii 20-30-ndate Saksamaal kui tegelikult ka NLis (miks meil pole tihtipeale nii palju vanemaid raamatuid säilinud).

Karolina said...

Ma lugesin ikka eesikeeles, inglise keelse raamatu kaas on lihtsalt ilusam. Eks ma vaatan neid raamatuid, enne pean ühed teised lõpuni lugema.